Thursday, November 10, 2011

Life is fragile. Handle with prayer.

Today result EGTukar kuar. Neves gila nak checked, though I know the result is expected : TIDAK DILULUSKAN. So nampaknya Cikgu Vain ini still lagi akan dok sini, mengajar sini lagi and jaoh lagi from Hubby. Lepas dapat result, terus call Hubby, informed him and menangis sedikit barang setitik dua air mata yang berharga ini. Siap hiding dalam class Tahun 2 pegi menangis, luckily today I am wearing waterproof mascara on my eyes and a foolproof heart in one hand. So takdak scene aksi-aksi meroyan sedih tak dapat berpindah. The reason is: I have been through a lot of heart-wrenching moments this year. So to cry is never an option anymore, maka harusnya saya bertabahan hati untuk go on with my life, buat plan B, C, D et al and terus tawadhuk bertaqwa kat Allah, for He will give more than anything I ask for, with HIS timing and HIS way. I strongly have faith in that, inshaAllah. 

Yah, I know hidup I tak selancar and sesempurna orang lain, semakin banyak cabaran. But the, banyak mistakes I sendiri, and everyday tika diuji sekecil-kecilnya or besar sekali pun, I always telling myself to redha, and keep in trying my best to pray semoga saya semakin kuat untuk menghadapi segalanya. Like a lovely friend of mine say, "Life is fragile, handle with prayer". Very true, jangan underestimate the power of prayer and zikr. InshaAllah hidup akan tenang and cool-cool jer no matter apa ujian kita. So kawan-kawan Muslimin dan Muslimah sekalian, and especially myself Noa yang Vain, jangan ngelat lagi solat and baca Quran okay. 

On TTC progress pulak, I think I dah ovulate this week, Siap demam-demam lagi. But yeah, I dun wanna stress myself much on that. Stop for a while consuming EPO after ovulation, reducing my Habbatus Sauda pills cz I still got confusion of this thingy, label kat botol cakap preggers tak boleh consume, tapi banyak omputeh Muslimah suggest to amik this Black Seeds time pregnant, it is good. So saya confuse and in the middle right now. Puzzle puzzle. Selain itu dah start amalkan bacaan surah Al-Waqiah and Surah Maryam after Maghrib, and Salawat Tafrijiyah 11 times after every solat. Semoga ikhtiar rohaniah saya berhasil, Amiiin :)

Tapi kalau belum pun, saya tetap syukur and redha. Allah knows best, adalah better plan dari-Nya untuk saya nanti. 

♥The closest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.
The one who bows down to Allah can stand up to anything.

2 comments:

AmirFX said...

Sedikit cabaran untuk umatnya... Nway, insyaallah ktk akan dapat lakukan yang terbaik... Salam perkenalan..

aisyah said...

jom share ttc journey dengan kami..